1 Year 4 Ma'ahad Tahfiz's :D

Hey Guys ! Today me gonna story to you a journey towards success insyallah :) Alright , Here we go, it all begin at 8.1.12 the first day aku terjebak dlm bidang Agama and the first day Aku jejak kluar dripd SMKE. Okay ma'ahad pertama called (1)Ma'ahad Tahfiz al-Quran Walqiraat Addin [01] Hutan Melintang, Perak. Mula-2 aku jejak sch sana memang lah gementar tahap tak boleh belah kan? --" gila lah, sakit jantung dibuatnya dorm sebelah kubur and budak-2 diorang mcm cowboy kluar dorm tak pakai baju bagai, So. aku pn try menenangkan diri lalu tarik nafas and hembuss :) Tak lama lpas tu aku mula-2 knl dgn bdak-2 dorm, rupa-2 nya ada satu organization yg sedang merebak dlm sekolah tu. Sorang demi sorang budak baru di-bully mereka. But di-kecualikan aku cause aku yg tertinggi dlm dorm tuh :D muahahaha.But seriously sch tu terlalu banyak sangat masa terluang and budak-2 dah mula naik kepala, hampir 24 jam main -,- setiap malam main Sorok-2 mcm budak-2 padahal umur nak dkat 20an dah? Haihh kay now, tanak story panjang setakat situ jelah end cerita ma'ahad tu yee?
Alright, moving on. Ma'ahad kedua, is called (2)Ma'ahad Tahfiz al-Quran Walqiraat Addin [7] Tambun, Ipoh. Dkat sini banyak lagi life and ramai lagi member aku dripd Taiping bertapa dkat sini untk study lah kan, berbanding MTQ [01]? So, aku dpt lah study dgn Aman dan Sentosa. Tak lama lpastu, ada suatu Majlis Indoor head MTQ buad. And P.Pengentua pn nampak aku ada potential bab B.Inggeris nie lah kan? So, dia lantik aku sebagai Wakil Ma'ahad untuk Pidato Bahasa Inggeris than aku pn dgan rela hati menerima tawaran ustaz tersebut :) putra tak kisah bab-2 wakil nie cause sch Kebangsaan dulu putra banyak wakil bab-2 activity indoor nih, So tak lama kemudian Competition day Arrived :O aku pn dgan slumbernya baca text dpan org ramai dgn suara yg jelas dan mantapnya, wlaupun cube cover yg aku tngah demam still aku berjaya peroleh Nmber 01 peringkat Menengah Rendah Antara Ma'ahad-2 :D . By the same time, dengar ja nama aku disebut oleh Pengerusi Majlis. Member-2 Ma'ahad Tambun aku smua bersorak untk aku :') Memang Feeling gila ah time tu. Semua ustaz tabik aku dgn member-2 aku yg menang competition haritu :D So, aku berjaya Mengharumkan nama Ma'ahad Tahfiz al-Quran Walqiraat Addin [07] Tambun, Ipoh tersebut :) Balik je dorm smua sorak gila babi :D Hahaha, Kebanggaan Sekolahla katekan? Aiceh :P ta baik bongkak, haih memain jee :) hm, kay now, moving on..
Ma'ahad ke-tiga is called (3)Ma'ahad Tahfiz Ummah Al-Tarbiah Taiping, Perak. Dkat ma'ahad nie Pengetua dia nama special skeet Ustaz Monolito Dahlan style kan nama nick name dia? bhahahaha :D kau adee? Hum, dah-2 moving on.. Here ramai gila pelajar dia mencecah 167 (tercampur Hafiz dan Hafizah) sch dia memang happening ! memang taboleh menafikan lagi lah kan? ;) Ustaz-2 dia semua Happening-2 belaka, Budak-2 dia pn okay-2 jaaa. memang tade Kes yg aku terjebak dlm prosess menyesuaikan diri dlm ma'ahad nie, but adelah segelintir cause aku Terlepas kate time ustazah ceramah aku time haritu :) But aku akhirnya mengalah and mntak maaf, Ingat! Keredhaan Guru itu penting :') So, dkat sini aku masuk kelas Tafaqquh Fiddin kelas special la kan? sebelum kami berangkat ke Mesir. Here, classmate kitaorg dpt special treatment. Cause kelas kitaorg dikatakan org kaya-2 ja boleh join :P tataulah boleh percaya ke gosip-2 tu kan? hahahahahahha ._. dah-2. hm, than one day sebelum kitaorg balik adalah buad Jamuan dkat dorm, bdak-2 terpilih je boleh join, smua support barang stock sendiri and aku support KFC. So, berjamu selera, Party Rock smua lah kan malam tu, ha lahh.. Alang-2 sebelum berangkat Party till Drop lah dulu kan kan? ;D hee, okay-2. pagy keesokkan harinya Hari Guru/Hari Perpisahan Dgn Budak Tafaqquh Fiddin. Hafizah buad card and ada tanda tangan budak-2 Tafaqquh atas dia. Gila Sweet ah, putra pn berair-2 mata time hari tu, standard Hari Perpisahan :) Hm, Kay lah guys sampai 3 ma'ahad jee putra story kay? Ma'ahad ke-(4) 2/6 nie baru berangkat ke sana. Nanti putra story lah kay? dlm post lain, kay guys. gtg now, Wish me luck 9 years dkat Cairo, Egypt. Hohoho, lama tu :) k now, pray for me! >-< Assalamu'alaikum <3



p/s Sorry cause Gambar-2 (MTTU) je yg simpan, lain terdelete i guess? Semoga dgn ini putra ta lupe asal daratan.. Amin :')